02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ژله رنده  🍉
ژله رنده 🍉

ژله رنده  🍉

 ژله هندوانه شکل

ژله رنده هندوانه ای ایده ای جالب برای تهیه دسر شب یلداست. برای تهیه این دسر زیبا به پودر ژله سبز ، قرمز و ژله آلوئه ورای بی رنگ نیازداریم.

 

📝مواد لازم

·        ژله به رنگ سبز به هر طعم که مایلید ۲ بسته

·        ژله به رنگ قرمزترجیحا هندوانه یک بسته

·        پودر آلوورا دو بسته

·        آب جوش به ازای هر بسته یک لیوان

·        بستنی وانیلی اندازه لازم

 طرز تهیه:

پودر ژله سبز و قرمزرا جداگانه در آب جوش ریخته و  بنماری کنید.وقتی خنک شد، داخل هر ظرف تا جایی که از رنگش راضی باشید بستنی بزنید.یکی از ژله های آلوئه ورا را هم به همین طریق با خامه مخلوط کنید.

نکته :

 از دو قاشق بیشتر نریزید. زیاد بزنید رنگش روشن میشه.بعد با همزن برقی یک دست کنید و صافش کنید که کف هاش ازبین بره.قالب ها رو چرب کنید و چربی اضافی شو با دستمال کاغذی بگیرید.مواد هر یک از ژله ها را داخل قالب بریزید و توی فریزر بذارید که زودتر ببنده و خوب سفت بشه.بعد هر کدام از ژله ها را جداگانه رنده کنید. یک ژله آلوئه ورای باقیمانده را هم در آب جوش حل کنید و بذارید کمی خنک بشه.قالب گرد ژله را کمی چرب کنید.اگه سه تا کاتر گرد دارین داخل قالب بگذارید تا مرز سه رنگ ژله سفید و قرمز و سبز جدا بشه.اگه ندارید با دست خیلی منظم یک لایه ژله های رنده شده بریزید. کمی فشرده شون کنید و چند قاشق ژله آلوورا بریزید روش و درحد یک دقیقه  بذاریدش فریزر.بعد مجدد چند قاشق و همینجوری ادامه بدین تا پایان که آلووراتون تموم بشه.وقتی ژله رنده هندوانه ای بست و در ظرف سرو برگردونید و باشکلات چیپسی به شکل تخمه های هندوانه تزیین کنید.

نوش جان