02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
کیک نارگیلی زعفرانی
کیک نارگیلی زعفرانی

کیک نارگیلی زعفرانی

 مواد لازم:

·        کره ۱۱۰ گرمی ا روغن مایع نصف لیوان

·        آرد ۲ لیوان

·        پودر نارگیل ۱ لیوان

·        شکر ۱ لیوان

·        بیکینگ پودر دو ق م سرخالی

·        شیر ۱ لیوان

·        تخم مرغ ۳ عدد

·        وانیل ( یا هل که در صورت تمایل بیشتر هم می توانید بزنید ) یک چهارم ق چ

      👇شروع👇

تمام مواد را ازیک ربع قبل در دمای محیط آشپزخانه بذارید .فر رو روی دمای 180 درجه روشن کنید .قالب دلخواه رو چرب کرده و کاغذ روغنی کف قالب بندازید.آردو بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید .

ابتدا کره و شکر رو مخلوط کنید و با همزن خوب بزنید. بعد تخم مرغ ها رو دانه؛دانه به مواد اضافه کنین و هرکدام را حدود یک دقیقه  بزنید .شیر رو که به دمای محیط رسیده  به مواد اضافه کنین و هم بزنید در حدی که مخلوط بشه کافیه. هلیا وانیل رو هم اینجا اضافه کنید.مخلوط آرد وبکینگ پودر رودرچند مرحله به مواد بالا اضافه کنید. خیلی آروم هم بزنید تا آرد کامل با مواد مخلوط بشه. حالا پودر نارگیل رو به به سایرمواد اضافه کرده و مخلوط کنید.

بعد مایه کیک رو توی قالب  بریزید و در فربه مدت 45 دقیقه تا یک ساعت قراربدید. بوسیله خلال دندون تست کنین که کیک پخته شده یا نه اگه مواد کیک به خلال نچسبه یعنی پخته.برای رویه کیک کمی شهد یا عسل رقیق شده را با برس به سطح کیک گرم بزنید و روی آن را باپودر نارگیل بپوشانید .

🌸نکته: میتونید یک لیوان شیر را سرخالی ریخته و بقیه مقدار رو با گلاب پر کنید و یکق چ هم هل پودرشده اضافه کنید که کیکتون خیلی معطرمیشه.

👈  برای روغن هم از ترکیب کره و روغن جامد استفاده کردم .