02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
شیرینی تبریزی
شیرینی تبریزی

شیرینی تبریزی

       💜موادلازم:

·        کره 100 گرم (نصف پیمانه)

·        آرد 125 گرم (1 پیمانه)

·        شکر نرم و دانه ریز 30 گرم(1/4 پیمانه)

·        بکینگ پودر 1/4 قاشق مرباخوری

·        پودر هل سائیده شده 1/2قاشق چای خوری

·        پودر پسته مقداری برای تزئین

 

همونطور که می دونین برایشیرینی هایی که در اون ها کره به کار رفته، قبل از اینکه کار رو شروع کنیم کره رو باید حتماً در محیط آشپزخونه قرار بدیم تا کره نرم بشه. سینی مخصوص فر رو کاغذ روغنی میندازیمو فر رو روی 180 درجه  تنظیم می کنیم. حالا کار رو با اضافه کردن شکر به کره شروع می کنیم.

💕شروع:

کره و شکر نرم و دونه ریزرو با دور پایین همزن می زنیم تا کره و شکر حسابی با هم مخلوط بشن و یک بافت سبک درکره ایجاد بشه.

سپس آرد رو همراه با بکینگپودر یکی دو بار از الک رد می کنیم و بعد همراه با پودر هل ساییده شده به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم.

حالا کره و آرد رو با دورپایین همزن با هم یکی دو دقیقه مخلوط می کنیم تا شبیه به خرده های نون بشه. تو این مرحله همزن رو خاموش می کنیم ودیگه به همزدن ادامه نمیدیم. چون اگر روغن کره ازش خارجبشه، شیرینی ما بعد از پخت خشک و بیسکوئیتی خواهد شد.

حالا خمیر رو با دست منسجممی کنیم تا خمیر یکدست بشه. از خمیر توپ های کوچولو(اندازه گردو) جدا می کنیم و اون رو توی دست فرم میدیم و روی سینی فر با فاصله از هم قرار می دیم.

 سپس با نوک چاقو یا مهر مخصوص شیرینی، روی اون روطرح میندازیم.و نهایتاً روی توپ ها رو با مقداری پودر پسته تزئین می کنیم. سینی فررو داخل فر قرار می دیم و با درجه 180 سانتیگراد برای 12 تا 15دقیقه شیرینی ها رو میپزیم. بعد از پخت سینی رو از فر خارج می کنیم و تا خنک شدن کامل، اصلاً بهشون دست نمیزنیم.

 

💜نکات :

بعد از خنک شدن اون رو درظرف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم.

این شیرینی ماندگاری خیلی خوبی داره و بافت خودش رو خیلی خوب حفظ می کنه. به شرطی که هوا نبینه و در جای خنک نگهداری بشه.دقت کنید شیرینی ها در زمان پخت تغییر رنگ ندهند. بنابراین، به حرارت وزمان پخت توجه لازم رو داشته باشید.بااین مقدار مواد ۳۰ عدد شیرینی درست میشه.