02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
حلوا زنجبیلی
حلوا زنجبیلی

حلوازنجبیلی

   حلوای زنجبیلی یا زنجفیلی یکی ازخوشمزه ترین حلواهاست.

 به دلیل اینکه درتهیه این حلوا ازشیره یاشهد استفاده نمیشه؛به حلوای بوتیکی هم معروفه

📝مواد لازم:

 

·        آرد سفید : یک پیمانه

·        (پودر قند): یک پیمانه

·        روغن جامد (آب شده):۵ ق غ

·        کره: ۵۰ گرم

·        گردوی خردشده:۲ ق غ

·        زنجبیل تازه رندهشده یاپودرزنجبیل : نصف ق غ

·        هل سبز: نصف قاشق غ (در صورت تمایل)

·        مقداری گل سرخ یاپسته برای تزئین

 

👩🍳طرز تهیه:

 

آرد را سه بار الکمی کنیم. سپس در ماهیتابه (ترجیحاً مسی) با حرارت پایین تفت می دهیم تا بوی خامی اش برطرف شود اما تغییر رنگ نده .  بعد از حدود 20 دقیقه که آردخنک شد آرد را مجدداً الک می کنیم تا گلوله های ریز آرداز بین بره.دوباره باحرارت خیلی پایین حرارت می دیم ومرتب بهم می زنیم. این مرحله برای حلوای ما حدود 45 دقیقه طول کشید. کره و روغن را در داخل آرد می ریزیم و به مدت 5 الی 7 دقیقه مجددا تفت می دیم.

🌸توجه کنید که مقدار روغن با توجه به جنس آرد؛کم وزیاد میشه پس روغن روکم کم اضافه کرده وبه مبزنید.

آرد وروغن را ازروی حرارت برمی داریم تانسبتا خنک بشه. پودر زنجبیل و هل را با پودر قند الک شده مخلوط می کنیم اینکار باعث میشه که پودر زنجبیلبه طور یکسان در حلوا پخش بشه.پودر قند روهم  طی سه مرحله به آرد اضافه می کنیم و باکمک قاشق چوبی بزرگ (بعضی ها با دست هم ورز می دهند. البته به شرطی که آرد کاملا خنکباشه) خوب هم می زنیم در انتها گردو را که با چاقو یا قیچی و یا به طریق ریختن در یک کیسه فریزر و له گردن با گوشت کوب خرد شده است ولی دندان گیرو کمی درشت استبه حلوا اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

 

گاهی اوقات این عملیات به مرحله ریختن در قالب مستطیلی یا سینی و برش دادن و برداشتن برش ها ختم می شد ولی یک روش  دیگه هم وجود داره که می تونید استفاده کنید. توی قالب یخ پلاستیکی یاقالبهای سیلیکونی اول پودرپسته یا بادام ریخته و بعد حلوا را  داخل قالبهابریزید و با انگشت یامشت قاشق محکم فشاربدین  تا حلوا خوب منسجم بشه. حالا به مدت ۵_۴ ساعت توی یخچال قراربدین تا حلوا خودش رو بگیره و روغنش سفت بشه. بعد که قالب رو از یخچال بیرون آوردین چند دقیقه  در دمای محیط بمونه و بعد به آرامی ازقالب بیرون بیارید وتوی ظرف یاکپسول بذارید.

💚تمام