02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
رول سیب
رول سیب

رول سیب

 

مواد لازم

·       ۱۰ عدد نان تست

·       یک چهارم پیمانه شکر قهوه ای

·       یک قاشق چای خوری دارچین

·       یک چهارم پیمانه کره ذوب شده

·       موادمیانی

·       سه عدد سیب کوچک

·       ۱ لیوان آب

·       یک ق غ شکر قهوه ای

·       یک ق چ نشاسته ذرت

·       یک ق چ دارچین

·       به مقدار خیلی کم وانیل

·       به مقدار خیلی کم آب لیمو

طرز تهیه:

برای درست کردن اینرول خوشمزه اول کافیه نان تست ساده تهیه کنید. دور تا دور نان رو برش بدین.و بعد روی نان تست را با وردنه صاف کنید سیب ها را پوست گرفته و خرد کنید.در یک قابلمه، مقداری آب، نشاسته ذرت، شکر قهوه ای، دارچین، آب لیمو و پودر وانیل را اضافه کنید. بایستی مواد را با هم ترکیب کنید و به حدی هم بزنید که به جوش بیاد و غلیظ بشه.وقتی مواد به غلظت کافی رسید، سیب های خرد شده رو اضافه کنید هم بزنید که کاملاً ترکیب بشن و کناربذارید کمی خنک بشن.

 

 یک الی دو ق غ ازموادمیانی  روی نان تست بریزید و رول کنید 

بعد از  رول کردن تمام نانها، با کمک برس مقداری کرۀ ذوبشده را روی نان تست بزنید. یا اینکه می توانید نان تست را داخل کره فرو ببرید. مقداری شکر قهوهای و دارچین را داخل ظرفی با همدیگه ترکیب کنید. سپس از این ترکیب روی نان آغشته به کره بپاشید. اصلاً نگران اینکه کره نان شما را خیس خواهد کرد نباشید، چون شکر قهوه ای و دارچین به کره می چسبد و هنگام پخت در فر برعکس نان ها تردتر خواهند سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و رول های پای سیب را روی کاغذ روغنی بچینید.

 

فر رو روی دمای۱۸۰ درجه از قبل گرم کنید. سینی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. به حدی بایستی داخل فر باشند که طلایی شکل بشن و نان ها حالت تردی  گرفته باشن. در این صورت رول های سیب شما آمادهاس.

نوش جان