02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
حلواهویج
حلواهویج

حلواهویج

مواد لازم:

🔸یک پیمانه هویج پخته و پوره شده

🔸آرد سفید قنادی یکپیمانه

🔸دو پیمانه شکر

🔸دو پیمانه آب

🔸گلاب و عرق هل دوتا با هم نصف پیمانه

🔸روغن ب میزان لازم

طرز تهیه:

دو عدد هویچ بزرگرو بشورید پوستش و بگیرید و داخل چهار لیوان آب بزارید کامل بپزه و نرم بشه. بعد هویچ هارو داخل مخلوط کن با کمی آب بزارید کامل پوره بشه و یک دست و بعد از الک ریز رد کنید.

دو پیمانه شکر و دو پیمانه آب و عرق هل و گلاب رو ب همراکمی زعفرون دم کرده بزارید روی حرارت تا شکر کامل توی آب حل بشه.نیازنیست ب جوش بیاد شکر حل بشه کافیه و بعد حرارتو خاموش کنین کنار بزارین. (من برای خوش عطر شدن حلوا دو قطره اسانس دارچین هم ب شربت اضافه کردم)

آرد روی حرارت ملایم میزاریم و هم میزنیم تا بوی خامی آرد گرفته بشه ولی رنگش بر نگرده که حلوا تیره میشه. حدود هفت دقیقه.بعداز این مرحله روغن رو کم کم اضافه میکنیم در حدی که آرد داخل روغن رون بشه و حالت خامهای در بیاد.حدود سه دقیقه آردو داخل روغن سرخ میکنیم و بعد پوره هویچ و اضافه میکنیم با حرارت کم سریع هم میزنیم تا کامل مخلوط بشه و جمع بشه.بعد این مرحله شربت رو یکجا اضافه میکنیم مخلوط هویج و آرد گلوله میشه داخل شربت که جای نگرانی نیست با حرارتم توسط باید مدام هم بزنی که داخل شربت باز بشه و یک دست بعد از اینکه باز شد کم کم دوباره سفت میشه و حلوا خودشو جمع میکنه وقتی از ظرف جدا شد و رد کفگیر روش موند حلوای ما آمادس.

(باید بزارین در  دمای محیط خنک بشه بعد استفاده کنین)