02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ژله بشکل انار
ژله بشکل انار

ژله بشکل انار

 📝مواد اولیه  :

·       دونه  انار 1 لیوان

·       خامه صبحانه 1 عدد 200 گرمی

·       ژله آلوئه را 1 بسته

·       ژله انار 1 بسته

طرز تهیه:

ابتدا هر بسته ژله رودر یک و یک چهارم لیوان آب داغ حل میکنیم و روی حرارت غیر مستقیم گذاشته و هم میزنیم تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل بشن.سپس اونو کنار گذاشته تا به دمای محیط برسه.یک قاشق از خامه رو به ژله انار و بقیه اون رو به ژله آلوئه را اضافه کنید.بعد از هم زدن ژله ها رو از صافی ریز رد کنید تا صاف و یکدست بشه.یه کاسه پیرکس یا فلزی گرد رو به عنوان قالب انتخاب کنید.مقداری از ژله انار رو در کاسه ریخته و یه کاسه دیگه رو داخل کاسهای که ژله انار داره بذارید تا ژله انار بالا بیاد و شکل کاسه به خودش بگیره.

نکته مهم:

حتما لبه کاسه ها روبا چسب 5 سانت به هم بچسبونید تا حرکت نکنند و ژله شما خوشگل دربیاد.داخل کاسه دوم رو با یخ پرکنید و کاسه ها رو با هم در فریزر به مدت 7 تا 10 دقیقه بذارین تا نیم بند بشه. قالب رو از فریزر خارج کرده و یخ ها رو برداشته و داخل کاسه رو به جای یخ با آب داغ پر کنید تا راحت از ژله جدا بشه.

🍷مرحله دوم

بعد داخل ژله انار کهبه صورت کاسه شکل گرفته رو با مقداری از ژله سفید ( مخلوط ژله آلوئه را و خامه ) پرکنید.دوباره همون کاسه رو روی اون قرار بدید تا ژله سفید بالا بیاد ودورکاسه روتالبه بگیره. دوباره کاسه های ژله رو داخل فریزر قرار بدید تا لایه سفید رنگ شکل بگیره ونیم بند بشه.بعد از 7 تا 10 دقیقه کاسه ها رو از فریزر خارج کرده و باز کاسه رویی روبا آب داغ پر کنید تا راحت از ژله سفید جدا بشه.حالا ما دو تا کاسه از جنس ژله و داخل هم داریم که یکی با ژله قرمز و دیگری با ژله سفید هست.حالا داخل این کاسه سفید ژلهای رو با دونه های انار پر کنید و روی انارها رو با مقداری دیگه از ژله سفید پر کنید.هرچه مقدار انار بیشتر باشه شکل نهایی بیشتر شبیه انار میشه .پس کاسه ژله ای رو کاملا بادونه های انار پر کنید و بعد مابقی ژله سفید رو بریزید. مقدار اضافه اون رو میتونید در قالب کوچیکی ریخته و استفاده کنید.کاسه رو در یخچال قرار بدید و حداقل ۳ ساعت زمانبدید تا ژله کاملا ببنده و آماده برش بشه.پس از طی این زمان کاسه رو در آب داغ نگهدارید تا ژله از کاسه جدا بشه.در یه بشقاب که اون رو کمی خیس کردید ژله رو برگردونید و با یه چاقوی تیز برش بزنید و در ظرف بچینید.

 🌹یلدا مبارک🌹