02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ژله رنده هندوانه ای شکل
ژله رنده هندوانه ای شکل

ژله رنده هندوانه ای شکل

ژله رنده هندوانهای ایده ای جالب برای تهیه دسر شب یلدا ست. برای تهیه این دسر زیبا به پودر ژله سبز، قرمز و ژله آلوئه ورای بی رنگ نیاز داریم.

📝مواد لازم

·       ژله به رنگ سبز به هر طعم که مایلید ۲ بسته

·       ژله به رنگ قرمز ترجیحا هندوانه یک بسته

·       پودر آلوورا دو بسته

·       آب جوش به ازای هر بسته یک لیوان

·       بستنی وانیلی اندازه لازم

 طرز تهیه:

پودر ژله سبز و قرمز را جداگانه در آب جوش ریخته و  بنماری کنید.وقتی خنک شد، داخل هر ظرف تا جایی که از رنگش راضی باشید بستنی بزنید.یکی از ژله های آلوئه ورا را هم به همین طریق با خامه مخلوط کنید.

نکته :

 از دو قاشق بیشتر نریزید. زیاد بزنید رنگش روشن میشه.بعد با همزن برقی یکدست کنید و صافش کنید که کف هاش بره.قالب ها را چرب کنید و چربی اضافیش و با دستمال کاغذی بگیرید.مواد هر یک از ژله ها را داخل قالب بریزید و توی فریزر بذارید که ببنده و خوب سفت بشه.بعد هر کدوم از ژله ها را جداگانه رنده کنید. یک ژله آلوئه ورای باقیمانده را هم در آب جوش حل کنید و بذارید کمی خنک بشه.قالب گرد ژله را کمی چرب کنید.اگه سه تا کاتر گرد دارین داخل قالب بگذارید تا مرز سه رنگ ژله سفید و قرمزو سبز جدا بشه.اگه ندارید با دست خیلی منظم یک لایه ژله های رنده شده بریزید. کمی فشردهشون کنید و چند قاشق ژله آلوورا بریزید روش و در حد یک دقیقه  بذاریدش فریزر.بعد مجدد چند قاشق و همینجوری ادامه بدین تا پایان که آلوورا تون تموم بشه.وقتی ژله رنده هندوانه ای بست و در ظرف سرو برگردونیدو با شکلات چیپسی به شکل تخمه های هندوانه تزیین کنید.

نوش جان