02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
نان سیب 🍏🍎
نان سیب 🍏🍎

   🍎نان سیب 🍏

 

📝موادلازم

·       شیر ولرم  ۱ پیمانه

·       خمیر مایه   ۱ قاشق غذا خوری

·       شکر   ۱ قاشق غذا خوری

·       تخم مرغ   ۲ عدد+ ۱ زرده

·       شکر   ۱/۲ پیمانه

·       کره   ۱۰۰ گرم

·       روغن مایع   ۱/۲ فنجان

·       آرد   ۴-۵ پیمانه

·       🍎برای موادمیانی

·       سیب   ۳_۴عدد

·       کره  ۱ ق غ

·       شکر   ۱/۲ پیمانه

·       گلاب ۴_۵ ق غ

·       پودردارچین نصف ق غ(دلخواه)

·       گردو خردشده  ۳ ق غ

👩🍳طرز تهیه:

۱- شیر را گرم کنید. شیر باید درحدی گرم باشد که در عین اینکه گرم است دست را نمی سوزونه . در  ظرف مناسبی یک قاشق غذاخوری شکر و یک غذاخوری خمیرمایه فوری رو کمی هم‌بزنید و روشو بپوشونید حدود پنج دقیقه تا عمل بیاد .

۲- در ظرفی دیگه۲عدد تخم مرغ و نصف پیمانه شکر و وانیل را ریخته و بزنید تا کشداربشه . صدگرم کره ونصف فنجان شکر را اضافه و هم بزنید . خمیرمایه عمل آمده رو اضافه کنید ، آرد را کم کم اضافه کنید وبالیسک هم بزنید ،بعد با دست شروع به ورز دادن کنید ، هروقت احساس کردیدآرد نیاز داره خیلی کم اضافه کنید تا خمیر لطیف بشه و به دست نچسبه . حدود پنج  دقیقه ورز بدین .وبعدچندین بارخمیر رادردست گرفته و محکم به سطح  بکوبید تاخمیرتون کاملا منسجم بشه.خمیر را در ظرف گود تمیزی بذارین ، روشو بپوشونید تا حجمش  چند برابر بشع .

۳- سیب را پوست گرفته، رنده ریز کنید یا ریز ریز خرد کنید . نصف پیمانه شکر و چند قاشق گلاب  و یک ق غ کره به سیب ها اضافه کرده وروی حرارت ملایم بذارید  تا  خوب نرم بشن. شعله روخاموش کنیدو گردو وپودر دارچین اضافه و اجازه بدین خنک بشه.

۴- بعد ازور آمدخمیر پف اون رو بگیرید .از خمیر چانه هایی اندازه گردوی درشت بگیرید و بازکنید از موادمیانی در آن بگذارید و به شکل دلخواه بپیچید . خمیر را با فاصله در تابه چرب شده بگذارید. مجدد روشو بپوشونید تا یک ربع الی استراحت  کنه . فررا روی حرارت ۱۸۰ روشن کنید. روی خمیر هاروبا مخلوط با زرده تخم مرغ هم زده و کمی زعفران رومال کنید،وخمیرها روتازمانی که طلایی بشن توی فربذارین.

🌹نوش جان