02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
☕شکلات داغ
☕شکلات داغ

شکلات داغ

هات چاکلت 

 

📝مواد لازم

·       برای ۴ الی ۶ نفر

·       یک لیوان شکلات تخته ای خردشده

·       ۴ لیوان شیر (۱ لیتر)(شیر کم‌چرب یا هر طور که میل شماست)

·       خامه نصف لیوان(اختیاری)

·       نصف لیوان شکر

·       طعم‌دهنده‌های اختیاری مانند وانیل،  دارچین و جوز هندی ، نعنا و غیره.

📝طرزتهیه:

 ۱_شکلات تخته ای باکیفیت تهیه کنید. همچنین می‌توانیداز شکلات‌های طعم دار استفاده کنید زیرا خوشمزه هستند.اگر شکلات موردنظر شما به‌اندازه کافی شیرینه لازم نیست از شکر استفاده کنید. می‌تونید از شکلات‌های تلخ استفاده کرده و بعد شکر اضافه کنید.

۲_شکلات را آماده کنید.با استفاده از یک چاقوی تیز شکلات‌ها را تکه‌تکه کنید. هرچقدر شکلات‌ها ضخامت کمتری داشته باشند زودتر ذوب می‌شن.

به ازای هر فنجان با حجم۲۲۵ گرم، ۵۰ گرم یا ۳ قاشق غذاخوری شکلات به کار ببرید. البته با توجه به غلظت موردنظرخود می‌تونید این میزان را کم‌وزیاد کنید.

۳_شکلات را ذوب کنید.یک تابه را روی دمای کم  قرار داده و شکلات را به همراه ۱ فنجان شیر (۲۵۰ میلی‌لیتر) مخلوط کرده و به‌آرامی هم بزنید تا شکلات کاملاً حل بشه.تابه را روی اجاق رها نکنید چون شیر و کاکائو سریع می سوزد.می‌تونیداز روش بن ماری  استفاده کنید.

۴_طعم‌ دهنده‌ها را اضافه کنید.  طعم‌دهنده‌هایی مثل وانیل یا چیزهای دیگه را اضافه کنید. این طعم‌ دهنده‌ها اگر مدت‌زمان بیشتری در شکلات بمانند طعم ماندگارتری خواهند داشت. اما اگر نمی‌خواهید طعم‌ دهنده‌ها چندان حس شوند در این مرحله آن‌ها را اضافه نکنید.

۵_دما را افزایش داده و به متوسط برسانید. شیر باقی‌مانده را اضافه کنید. ممکن است بر روی سطح شیر دانه‌های سیاهی ببینید، نگران نباشید، آن‌ها با افزایش دما ذوب می‌شن.اگر احساس کردید که شکلات به شدت داغ است و ممکن است بسوزه، آن را از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا دمای آن کاهش پیدا کند. پس از خنک شدن دوباره آن را روی حرارت بذارید.اجازه ندین که شکلات بجوشه.

۶_این نوشیدنی داغ ومعطر را در فنجان‌های کوچک یا ماگ های بزرگ سرو کنید.

می‌توانید آن را با برگ نعنا، چوب دارچین ؛ خامه یاشوکو رول تزئین کنید.

       نوش جان