02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
🍯مربای به
🍯مربای به

🍯مربای به

برای تهیه مربای به خوشرنگ توصیه می‌شه از ظروف مسی استفاده کنید.  شما می‌تونید با میکس کردن به و اضافه کردن 2 ورقژلاتین به مواد زیر به راحتی مارمالاد به تهیه کنید.  ورق ژلاتین(یا۱ ق غ پودژلاتین) را در آب سرد نرم کنید و به مواد اضافه کنید تا با گرمی خود مارمالاد در اون حل بشه.

📝مواد لازم

 به 1 کیلو‌گرم

شکر1 کیلو‌گرم

آب‌لیمو تازه1 قاشق چایخوری

هل، گلاب به میزان دلخواه

کمی گردو خرد‌شده(دلخواه)

👩🍳طرز تهیه:

برای تهیه مربای به، ابتدا پس از شستشو و خشک کردن، به را به سایز دلخواه برش بزنید و داخل ظرف مسی تا حدی که آب روی به‌ها را بگیرد  آب بریزیدو به مدت تقریبی 20 دقیقه بپزید. توجه داشته باشید که به‌ ها نباید له بشن.بعد شکر را اضافه کنید و در ظرف را بذارید تا با حرارت ملایم حدود 3 تا 4 ساعت بسته به ضخامت به ‌ها بپزید.برای چاشنی این مربا بسته به ذائقه خود از دانه‌های هل و یا گلاب استفاده کنید. همچنین استفاده از گرد و طعم خاصی به مربا میده.برای فهمیدن غلظت کافی مربا چند قطره از شربت را داخل آب سرد بریزید، اگر تا ته لیوان رسید و از هم باز نشد یعنی شهد کاملا غلیظ شده.اگر رنگ مربا به رنگ دلخواهتان نزدیک بود ولی شربت آن به حد کافی قوام نداشت،  در قابلمه را باز کنید و اجازه بدین با حرارت متوسط آب اضافی آن تبخیر بشه.در نهایت زمانی که شربت مربا قوام آمد و رنگ آن قرمز رنگ شداز یک قاشق چایخوری آب‌لیموی تازه و یا 1/8 قاشق چایخوری جوهر‌لیمو برای جلوگیری ازشکرک زدن مربا استفاده کنید جوشیدن بیش ازحد باعث شکرک زدن مربا میشه.

وقتی مربا پخته شد،آن را در ظرف مورد نظر بریزید و توجه کنید که ظرف کاملاً پر بشه. بعد در ظروف را محکم بسته و آن‌ها را برعکس کنید تا هوا خارج بشه. بعد از خنک شدن، ظرف مربا را در یخچال بذارید.