02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
کیک با سس شکلات
کیک با سس شکلات

کیک_با_سس_شکلات

 

مواد لازم:

 تخم‌ مرغ ۴عدد-شکر ۱/۵ پیمانه- وانیل ۱/۸ ق.چ- روغنیک پیمانه سرخالی- شیر ۱پیمانه-آرد شیرینی پزی ۲/۵ پیمانه- بیکینگ پودر ۱ ق غ- پودرکاکائو ۳ق  غ

مواد لازم سس: شیر۱/۵ پیمانه- شکر ۳ق.س-آرد ۱ق چ- نشاسته ذرت ۱ق چ- پودر کاکائو ۲ ق غ- شکلات تخته‌ای۵۰گرم

طرز تهیه:مواد رو از نیم ساعت قبل از یخچال دربیارین. تخم‌مرغ‌ها و وانیل رو بزنین تا از حالت لختگی دربیانو شکر رو در ۳-۲ مرحله افزوده و هم بزنین تا رنگ تخم‌مرغ‌ها روشن شده و حجمشون ۳-۲برابر بشه. روغن مایع و شیر رو افزوده و کمی با همزن دستی هم‌ بزنین. مخلوط آرد، کاکائوو بیکینگ پودر رو ۳ بار الک کنین و در ۲ مرحله به مایه کیک افزوده و با همزن دستی همبزنین و داخل قالب چرب شده ریخته و در فر  ازقبل گرم شده با ۱۸۰ درجه  طبقه وسط حدودا۵۰-۴۵ دقیقه قرار بدین تا کاملا بپزه.

سس:شیر، شکر، آرد، نشاسته و پودر کاکائو و رو مخلوط کرده و روی حرارت کاملا ملایم قرار بدین و مرتب هم بزنینتا به جوش بیاد و‌بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده رو‌افزوده وهم بزنین تا شکلات آب بشه و‌ بذارین تا سس کاملا سرد بشه(میتونین به همراه بقیه مواداز اول ۲ق.س روغن مایع هم به سس اضافه کنین تا سس براق‌تری داشته باشین)

بعد پخت کیک که از فردرآوردین ۵ دقیقه صبر کنین و روی توری خنک کننده برگردونین و‌ روی کیک رو با سیخ چوبی سوراخ سوراخ کنین و سس سرد شده رو روی کیک بریزین و بعد از ۲-۱ ساعت کیک‌ آماده سرو‌هست

🌸نکات:

میتونین کیک رو‌داخل قالب پیرکس بریزین و بعد از پخت داخل همون قالب با سیخ چوبی سوراخ کرده و سس رو روی کیک بریزین.

 

میتونین آرد و نشاسته رو‌ از سس حذف کنین تا سس رقیق باشه و مثل شربت داخل کیک نفوذ کنه در اینصورت کیک شکلاتی خیس خواهید داشت و بهتره به صورت گرم روی کیک ریخته بشه.