02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
اشترودل صبحانه
اشترودل صبحانه

اشترودل صبحانه

این  خوراک خوشمزه نوعی املت در خمیر یوفکا ست که خیلی لذیذه. ظاهر شیک و مجلسی هم داره. رول های آماده این غذا را می تونین در فریزر نگهداری کرده و هر وقت خواستین در فر بپزین.

 

🌼مواد لازم 

·       مواد سس پنیر:

·       2 ق غ کره

·       2 ق غ آرد

·       1 فنجان شیر

·       نصف فنجان پنیر پیتزارنده شده

·       نمک و فلفل اندازه دلخواه

 

🌼مواد داخل اشترودل:

1/2 ق غ کره

5 عدد تخم مرغ

کمی فلفل دلمه ای نگینی

1/4 فنجان گوجه فرنگی خشک خردشده ( یا گوجه تازه سرخ شده بدون آب)

1/2 ق غ جعفری تازه خورد شده + 2 ق غ برای روی اشترودل ها

🌼مواد پیچیدن اشترودلها:

 خمیر یوفکا اندازه لازم

1 فنجان کره آب شده

 1/2 فنجان آرد سوخاری

1/4 فنجان پنیر پیتزارنده شده

📝طرز تهیه:

اول سس پنیر رو درستمی کنیم.

کره رو در یک قابلمه کوچیک روی حرارت آب می کنیم و آرد رو اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم.

روی حرارت ملایم شیر رو که بهتره گرم باشه کم کم درحال هم زدن به آرد و کره اضافه می کنیم.همینطور به هم زدن سس روی حرارت ملایم ادامه میدیم تا سس غلیظ بشه.از روی حرارت برمیداریم و پنیر رو داخل سس داغ میریزیم تا آب بشه. نمک و فلفل سس رو تنظیم می کنیم.

 

🌸برای درست کردن مواد داخل اشترودل

1/2 ق غ کره رو درتابه آب می کنیم فلفل ها روکمی تفت می دیم.تخم مرغ ها رو در یک کاسه هم می زنیم و نمکو فلفل اضافه می کنیم و در تابه کره داغ می ریزیم و می پزیم تا تخم مرغ ها خودشون و بگیرن.بهتره که نرم و خیس بمونن و خیلی خشک نشن چون در مرحله بعد داخل فر هم خواهند پخت.تخم مرغ هارو با سس پنیر و و گوجه فرنگی و جعفری مخلوط می کنی می تونیم ترکیب دلخواه برای داخل این خوراک استفاده کنیم مثل قارچ، سوسیس،پیاز.فقط باید هرچی می خوایم استفاده کنیم اول تفت بدیم تا آبش کامل گرفته بشه.برای پیچیدن اشترودل ها یک لایه خمیر یوفکاپهن می کنیم و با برس کره آب شده رو روی تمام سطحش می مالیم.در این مدت بقیه خمیرهازیر دستمال مرطوب بذارین تا خشک نشن.2 ق چ آرد سوخاری روی سطح خمیر می پاشیم.خمیر رواز عرض تا می کنیم تا 2 لایه بشه.دوباره سطح خمیر رو کره می مالیم و 2-3 قاشق از مخلوط تخم مرغ رگوشه بالایی خمیر می ذاریم و شروع به پیچیدن می کنیم.در حال پیچیدن دولبه نازک از دوطرف خمیر رو هم روی مواد بر می گردونیم .تمام مواد رو داخل خمیرها یوفکامی پیچیم و روی یک سینی فر که داخلش  کاغذ روغنی انداختیم می چینیم. روی اشترودل ها مخلوط پنیر و آرد سوخاری و جعفری خورد شده می ریزیم.میتونیم رول های آماده رو در یخچال نگه داریم.برای نگهداری در فریزر برای مدت طولانی تر با سینی در فریزر یگذاریم وقتی یخ بست و سفت شد در کیسه محکم یا ظرف در بسته میگذاریم و داخل فریزر نگه می داریم.برای پختن به مدت 10-15 دقیقه در فر با دمای ۱۷۰درجه که از قبل گرم شده قرار می دیم تا طلایی شه.اگر بخوایم اشترودل های یخ زده روبپزیم مستقیم از فریزر در فر قرار می دیم و مدت پخت رو 10- 15 دقیقه بیشتر یعنی تا30 دقیقه درنظر می گیریم.