02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
چیزکیک لیمویی
چیزکیک لیمویی

چیزکیک لیمویی

📝مواد لازم برای کرم

·       400 گرم پنیر خامه ای

·       خامه صبحانه یک پاکت

·       3 عدد تخم مرغ

·       2 قاشق غذاخوری آرد

·       2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

·       1 لیوان شکر

·       1/2 ق چ وانیل 

·       رنده پوست لیمو

 

مواد لازم برای لایه زیرین

·       2 پاکت بیسکوییت سبوس دار گندم

·       100گرم  کره

·       1 استکان گردوی خردشده

برای سس:

·       1/2 لیوان آب لیمو(لیمویپوست زرد ترش )

·       1لیوان آب

·       2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

·       6 قاشق غذاخوری شکر

·       1/2 ق چ  وانیل

👩🍳طرز تهیه:

ابتدا کف قالب مستطیلی کاغذ روغنی بذارید.بیسکوییت ها را در غذاساز خرد کنید.سپس کره آب شده را روی بیسکوییت بریزید و با قاشق هم بزنید و کف قالب پهن کنید.با دست و یا به کمک یک لیوان فشار دهید تا در تمام قسمتها به طور یکسان پخش بشه.برای اینکه سرد؛ومنسجم بشه برای یکساعت داخلی خچال بذارین.

 

طرز تهیه کرم

داخل کاسه ای پنیرلبنه و خامه را بریزید و با همزن برقی هم بزنید و به ترتیب مواد دیگر را هم بریزید و هم بزنید تا یکدست بشه

 

  نکته مهم !

 تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و زیاد هم نزنید! کرم آماده شده را داخل قالب روی پایه بیسکویتی بریزید.از قبل در طبقه پایین فر سینی بزرگو یا یک ظرف پر از آب بگذارید تا چیز کیک موقع پخت ترک نخوره .حالا چیز کیک را داخل فر 160 درجه از قبل گرم شده تا وقتی روی اون طلایی بشه بپزید. حدود 45-50 دقیقه و اصلادر فر رو باز نکنید.بعد از اینکه پخت در فر را کمی باز کنید 20 دقیقه هم داخل فر خاموش نگه دارید.اگر کرم شُره  نکرد یعنی تکان نخوردیعنی پخته اس.طرز تهیه سس آب لیمو و آب را داخل قابلمه کوچکی بریزید.مواد دیگه رو هم اضافه کرده با همزن دستی هم بزنید.نکته : من برای اینکه رنگ زرد طلایی بشه، به اندازهنوک قاشق چایخوری زعفران ریختم.قابلمه را روی اجاق بذارید و در حالی که هم میزنید بپزیدتا مثل فرنی غلیظ بشه .بعد از اینکه سس سرد شد، روی چیزکیک بریزید.وقتی خنک شد، یکشب داخل یخچال نگه دارید.

نوش جان