02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
کیک شلیل 😋
کیک شلیل 😋


کیک شلیل 😋

خوش عطر و خوشمزه این کیک خوشمزه رو هم توی قابلمه هم توی تابه روی گاز خیلی راحت میشه درست کرد .خب ی قالب بیست در سی یا بیست در بیست یاگرد با قطر بیست و پنج لازم داریم. من از قالب لوف استفاده کردم .اول کف قالب رو یلایه کاغذ روغنی پهن کنید . روی کاغذ رو با کره چرب کنید و کنار بذارید.

 

👇مواد لازم :

تخم مرغ چهار عدد آرد دو لیوان  وانیل نصف ق چ کره صد و پنجاه گرم  بکینگ پودر یک ق م  شکر یک و نیم لیوان شلیل سه عدد ( زیاد نرم نباشه)ماست شیرین وسفت نصف لیوان (به دمای محیط رسیده باشه)

شــــــــــ🍑ــــــــــروع:

دو لیوان آرد قنادی رو با یک ق مرباخوری بکینگ پودرسه بار الک کنید و کنار بذارید .

صد و پنجاه گرم کره نرم شده و یک و نیم لیوان شکر  و نصف قاشق چای خوری وانیل را با قاشق هم بزنید بعد با دور تند همزن دو دقیقه هم بزنید . ی دونه تخم مرغ بهش اضافه کنید و بیست ثانیهبا دور تند هم بزنید بعد تخم مرغ بعدی و بیست ثانیه هم زدن و بعد بعدی و بعدی پس تخممرغ ها رو تک تک و هر بار بیست ثانیه هم بزنید. بعد ماست رو اضافه کرده و بیست ثانیه هم بزنید و در آخر هم آرد را طی سه مرحله هر مرحله هفت ثانیه با دور کند همزن هم بزنید. حالاهمزن رو خاموش کنید و همه ی مواد را آرام و دورانی با لیسک بیست ثانیه هم بزنیدتا مواد یکدست بشن.  کف قالب  یک ق غ شکر بپاشید بعد شلیل ها رو ک از قبل برشدادید ( برش نازک) روی شکر بچینید یک لایه ی کامل شلیل بچینید کف قالب بعد مواد کیک رو روی شلیل ریخته و با پشت قاشق صاف و یکدست کنید. روی مواد کیک هم یک لایه شلیل بچینید و در فر که بیست دقیقه  از قبل گرم شده دمای صد و هشتاد به مدت پنجاه دقیقه قرار دهید.

توی قابلمه یا تابه هم دقیقا به همین صورت فقط بایدحتما از شعله پخش کن و دم کنی استفاده شه . زمان پخت در قابلمه خیلی طولانی تره.

نوش جان