02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
پاستیل شکری
پاستیل شکری

پاستیل شکری

·        پودر ژله دلخواه1 بسته

·        پودر ژلاتین 2 ق غ

·        گلوکز مایع 1 ق غ

·        آب سرد 1 لیوان

شیر 2 ق غ همه مواد به جز شیر را در ظرفی ترکیب کنید و روی بخار قرار دهید تا ژله و ژلاتین کاملا حل شود. زمانیکه مواد یکدست و ازداغی افتاد و به دمای محیط رسید، شیر به دمای محیط رسیده را با آن ترکیب کنید تا رنگ مایه مات شود. اگر پاستیل شفاف میخواهید شیر را حذف کنید.به جای شیر میتوانید از یکی دو قاشق بستنی نیز استفاده کنید. مایه را در قالب های سیلیکونی دلخواه (میتوانید قالب را کمی چرب کنید) بریزید و در یخچال قرار دهید. میتوانید مایه را در سینی یا ظرفی کهکمی لبه داشته باشد به ارتفاع دلخواه بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود.بعد ازحداقل یکساعت از یخچال خارج کنید و با کاتر چرب شده یا چاقو برش بزنید. پاستیل ها رادر ظرف شکر بغلطانید و در ظرف سرو قرار دهید.

اگر تمایل داریدپاستیل مغزدار داشته باشید، مقداری از مایه را در ظرف بریزید و کمی در یخچال قرار دهیدتا خودش را بگیرد سپس روی آنرا با مغز دلخواه مانند انواع مغزی جات، شکلات های ریز یادراژه و اسمارتیز پر کنید و به آرامی بقیه مایه را روی آن بریزید تا بعد از برش زدندر مرکز هر پاستیل مغز دلخواه وجود داشته باشد. میتوانید از ژله آلوئه ورا استفاده کنید و آنرا با اسانس و رنگ های دلخواه مزه دار و رنگ آمیزی کنید.

ترجیحا از ژله های ترش مزه استفاده کنید که در نهایت طعم جالبی با شکر داشته باشند. برای اینکه پاستیلسفت تری داشته باشید از 3/4 پیمانه آب استفاده کنید. من از کاترهای کوچک ماه و ستاره استفاده کردم که میتوانید در استوری مشاهده کنید.گلوکز به کشسانی پاستیل کمک میکندپس آنرا حذف نکنید و امکان استفاده کمی بیشتر از گلوکز نیز هست.

گلوکز را از لوازم قنادی بخرید