02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
روکرموز 🍌🍌🍌
روکرموز 🍌🍌🍌

روکرموز 🍌🍌🍌

·        پودر ژله موزی ۱بسته

·        آب سرد یک دوم پیمانه

·        پنیر ماسکارپونه(یاخامه ای)۱۵۰گرم

·        بیسکوئیت پتی بور۱بسته

·        شکر دوسوم پیمانه

·        وانیل نوک ق چ

·        زرده تخم مرغ ۲عدد

·        شیر ۲پیمانه

·        آب جوش یک ونیم پیمانه

·        پودر ژلاتین ۳ق غ

·        خامه فرم گرفته۲۵۰ گرم(من۲۰۰گرم خامه صبحانه زدم)

·        نشاسته ذرت ۳ق غ

·        موز ۲ عدد

طرز تهیه:

پودر ژله در یک ونیم پیمانه اب جوش خوب حل کرده می ذاریم سرد بشه.پودر ژلاتین را روی آب سرد  می پاشیم واجازه می دیم اسفنجی بشه بعد چند دقیقه بن ماری می کنیم  تا شفاف بشه ژله  را در قالب چرب شده ریخته در یخچال می ذاریم تاببنده(((( من اول نصف مایع  ژله رو ریختم گذاشتم یخچال وقتی نیم بند شد یه موز رو حلقه حلقه کردم و چیدم رو ژله نیم بند شده و باقی ژله موزمو ریختم روش )

زرده ها +شکر + وانیلرا با همزن زده تا کشدار بشه.بعد نشاسته ذرت را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.شیر راجوش آورده به زرده ها اضافه می کنیم.مواد را روی حرارت گذاشته و هم میزنیم تا غلیظ بشه. بعد میذاریم تا خنک بشه.خامه فرم گرفته یا خامه صبحانه را با پنیر با دور کند همزن میزنیم.کرم را به مخلوط فوق اضافه می کنیم.ژلاتین شفاف شده را به مواد کرم اضافه کرده وبهم می زنیم. بیسکوئیت و موز خرد شده را به کرم اضافه می کنیم. کرم را روی ژله بسته شده میریزیم و به مدت سه تا۴ساعت دریخچال میذاریم.بعد از قالب خارج کرده و درظرف دلخواه تزیین می کنیم.

نکته:من در انتهای کار نصف پیمانه شکلات چیپسی هم همزمان با اضافه کردن بیسکوییت به موز و کرم اضافه کردم که خیلی خوشمزه شد از شکلات تخته ای خورد شده هم میشه استفاده کرد

نکته:بیسکوییت زیادنباید خرد بشه هر بیسکوییت چهار قسمت بشه کافیه

نوش جان 🍌🍌