02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
سوهان توری
سوهان توری

سوهان توری

عید داره نزدیک میشه و ماهر روز با یه پیشنهاد جدید درخدمتتون هستیم.امروزهم براتون یه شیرینی خیلی راحت آوردیم.طعمو عطر این سوهان توری در مقابل بازاری اون قابل مقایسه نیست و واقعا بینظیره😋 این سوهان رو میتونید با گردوبادام  و یا کنجد درست کنید که من با کنجد درستکردم.

 

📝موادلازم:

·        کنجد 60 گرم

·        کره 50 گرم

·        شکر 110 گرم

·        آرد دو ق غ

·        خامه صبحانه دو ق غ

·        زعفران دم کرده غلیظ یک ق غ

 

شروع👇

ابتدا کره رو رویحرارت ملایم قرار میدیم تا آب بشه بعد شکر رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا شکر کمی حل بشه.بعد زعفران رو میریزیم و در آخر خامه رو اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا یکدست بشه . ظرف رو از روی حرارت برمیداریم و آرد و کنجد رو اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم تا یکدست بشه‌.فر رو از قبل با دویست درجه گرم میکنیم دمای فر باید زیاد باشه چون حالت جوشیدن به شیرینی  میده که باعث میشه سوهان حالت توری پیدا کنه.سینی فر رو کاغذ روغنی انداخته و حسابی چرب میکنیم . با قاشق چایخوریپر با فاصله حداقل پنج سانت از مواد میریزیم و در فر قرار میدیم .در فر خیلی زود شروعبه حباب زدن و جوشیدن میکنه.حدود پنج تا ده دقیقه زمان میبره تا دور سوهان کمی تیره بشه که بلافاصله ازفر خارج کنید و بزارید تا کاملا سرد بشه بعد از کاغذ روغنی اهسته جدا کنید.

🌸 نکته :

برای اینکه سوهان ها به کاغذ نچسبه حتما موادتون رو یک مقدار تپل تر بریزید چون  بعد از پخت خیلی نازک میشه و ممکنه به کاغذ بچسبه برای اطمینان هم میتونید بعد از اینکه کاغذ روغنی رو چرب کردین ارد پاشی کنید که منالبته این کار رو انجام نمیدم🌹 برای روی سوهان ها من  شکلات رو بن ماری آب کردم و کمی وسط سوهان ریختم و بلافاصله روش خلال پسته پاشیدم.