02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
کره بادام زمینی
کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

مواد اولیه :

·        عسل 1 قاشق غ

·        روغن کنجد 1ق غ

·        نمک نصف قاشق چ

·        بادام زمینی (بینمک، با پوست) 2 فنجان - 300 گرم

  👩🍳دستورتهیه:

 تهیه ی  کره ی بادام زمینی خیلی ساده است. فقط بهیک غذا ساز و 15 دقیقه وقت نیاز دارید. ابتدابادامها رو بوداده وبعدپوستش را بگیریدودر یک غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید و ببینید چطور بادام زمینی ها ابتدا خردو بعد به یک خمیر سفت و در نهایت کره ی بادام زمینی نرم و براق تبدیل می شوند.

 👇شروع:

1. فر را  170درجه سانتی گراد داغ کنید. بادام زمینی ها رادر یک قالب کیک گرد یا مربع شکل یا سینی فر لبه دار بریزید. آنها را 10 دقیقه بو بدهید.بعد قالب راکمی بیرون آورده و تکان بدهید یا بادام زمینی ها را هم بزنید سپس 3 تا5 دقیقه دیگر تا زمانی که قهوه ای روشن شوند و بوی آجیل از آنها بلند شود بو بدهید.مواظب باشید. مغز آجیل خیلی سریع می سوزد. می توانید اینکار رو در یک قابلمه و روی شعله گازانجام بدین وبادامها رو مرتب بهم بزنید تا کاملا بوداده بشن.

2. برای درست کردن کره ی بادام زمینی، بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. 1 دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. 2 تا 3 دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی نرم و براق به دست بیاید بزنید. حالا  نمک و عسل رواضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند.غلظت را چک کنید.وروغن را اضافه کنید و دوباره یک دقیقه خوب بزنید.حالا کره سالم وخوشمزه شما آماداه شده.

درظرف دردارریخته و دریخچال نگهداری کنید.

نوش جان