02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
مربای زرشک تازه 🍇
مربای زرشک تازه 🍇

مربای زرشک تازه 🍇

  📝مواد لازم

·        زرشک تازه 250 گرم

·        شکر 500 گرم

·        وانیل 1/2 ق چای‌خوری

·        آب 1/5 لیوان

🍇نکته:

چون زرشک خیلی ترشه, مقدارشکرباید دوبرابر و درصورتی که بخواین مربا خیلی غلیظ بشه 2/5برابرباشه که به تناسب مقدارآب هم بیشترمیشه.

👩طرز تهیه

تهیه مربا با زرشک تازه کمی سخت و زمان‌بر است. اما به نتیجه کار می‌ارزد با این حال شما می‌توانید از زرشک پلویی خشک‌ شده برای این کار استنفاده کنید که به این ترتیب، سرعت کار بالاتر رفته و زحمت پاک‌کردن خار و خاشاک را نخواهید داشت.برای تهیه مربای زرشک با زرشک تازه باید ابتدا زرشک‌ها را حسابی پاک کرده و بشویید.برای پاک‌کردن و شستن زرشک‌ها می‌توانید آن‌ها را داخل یک تشت آب بریزید. این کار باعث می‌شودخاک و برگ‌ها در زیر آب باقی بمانند و زرشک‌ها روی آب بیایند و تمیزکردن آن‌ها آسان‌تربشه. سپس در چند مرحله، خارهای باقی مانده، زرشک‌های خراب و برگ‌های ریز را جدا کرده و مابقی زرشک‌ها را از صافی بگذرانید و بشویید.در مرحله بعد، دُم زرشک‌ها را جدا کنید.وقتی زرشک‌ها شسته و آماده شد، آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا حدود10 دقیقه بجوشد و کمی غلیظ شود.بعد از 10 دقیقه، زرشک‌ ها را به شربت قوام آمده اضافه کنید و فقط 2 دقیقه آن‌ها را بجوشانید.سپس ظرف را فورا از رور حرارت بردارید و در صورت تمایل وانیل را به آن اضافه کنید. خیلی کم، مربا را با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید.مربای زرشک خوش‌رنگ و خوشمزه شما آماده است. کمی صبر کنید تا مربا خنک شود و بعد آنرا داخل ظروف تمیز دردار بریزید و در یخچال نگه دارید.

🍇نکات مهم

در طول پخت مربا، به هيچ وجه مربا را هم نزنيد زیرا زرشک‌هاله می‌شوند. در صورت تمایل می‌توانید وانیل را حذف کرده و یا به جای آن از دانه هل استفاده کنید.برای پخت مربا از ظرف لعابی یا شیشه‌ای استفاده کنید. برای آب‌بندی درشیشه مربا و اطمینان از وکیوم بودن آن بهتر است شیشه مربا را به مدت 5 تا 6 ساعت، به صورت وارونه بیرون از یخچال قرار دهید. این کار ماندگاری مربای زرشک را بیشتر می‌کند.1 کیلو زرشک پاک‌شده حدود 1.5 کیلو مربای زرشک می‌دهد.مربای زرشک یکی از خوشمزه‌ترینانواع مرباهاست و طعم ملس و متفاوتی دارد و همان‌طور که دیدید طرز تهیه آن ساده اما بسیار حساس است. باید مواظب باشید که بعد از ریختن زرشک داخل شربت، بیش از 2 دقیقه به طول نکشد زیرا رنگ زیبای این مربا با زمان جوشیدن زرشک رابطه مستقیم دارد. امیدواریم با این توضیحات، این مربای خوش‌رنگ و خوشمزه را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.مربای زرشک درکنارخامه یاسرشیر یک ترکیب خوشرنگ وخوشمزه اس که اشتها روبازمیکنه.

عجب صبحانه ای😉😉😉