02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
دسرپلمبیر
دسرپلمبیر

دسرپلمبیر 🍮

پلمبیرنوعی دسرفرنگیاست که گفته میشود اولین بارتوسط روسها درست شده اما بعضی هم این دسررافرانسوی می دانند.برایتهیه این دسرخوشمزه چندین دستوروجودداره.دربعضی دستورها پودرژلاتین استفاده میشه وبعضی بدون تخم مرغ هست.دستورامروزاز ساده ترین دستورهابرای شماانتخاب شده .امیدوارم این دسرخوشمزه رودرست کنید وازخوردنش لذت ببرین.😌

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

📝مواداولیه:

·        تخم مرغ ۲ عدد

·        خامه  ۲۰۰ گرم

·        پسته و گردو و زعفران دم کرده به میزان دلخواه

·        پودرقند ۲ ق غ

·        شکر ۵ ق غ(با توجه به ذائقه تون کم وزیادکنید)

·        وانیل نوک ق چ

      🌼روش تهیه:

زرده و سفیده تخم مرغها را جدا کنیدوهر کدام روتوی ظرفی جداگانه بریزید.   زرده را با شکر و وانیل بزنید تاکرم رنگ وکشدار بشه.و سفیده را هم جداگانه بزنید تا پف کنه.  خامه رو با پودرقند می زنین تافرم گرفته وجای پره های همزن روی اون بمونه.

     🌺نکته:

بهتره ظرف خامه روتوی کاسه پرازیخ بذاریم وبعدشروع به زدن خامه بکنیم.حالاخامه فرم گرفته را به سفیده اضافه کرده  وبه آرامی بالیسک مخلوط  کنید. بعد زرده وشکر را هم اضافه کرده ومواد را درحد یک دستشدن بهم بزنید.  در آخر خلال پسته و گردو و محلول زعفران را اضافه کرده ویکی دوبارمواد را مخلوط کنید.حالا مایه آماده رابا قاشق داخل قالب سیلیکونی ریخته و داخل فریزر بذارید تا ببنده.

🌸نکته :

دسر پلمبیر را معمولا با پودر ژلاتین درست میکنند که در این صورت احتیاجی نیست آن را داخل فریزر بگذاریم و داخل یخچال هم می بنده.همچنین شما می‌توانید از کاکائو و نسکافه حل شده نیز به جای زعفران برای ایجاد طعم و عطر متفاوت استفاده نمایید.

🌹شاد باشید و سالم