02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ژله ویترینی هلو
ژله ویترینی هلو

ژله ویترینی هلو

  ابتدا ژله آلورا رو با یک و نیم لیوان آب جوش درست کنید و چند سانت ازش رو کف قالب بریزید وبذارید یخچال. وقتی نیم بند شد(مثل سفیده تخم مرغ) هلوها رو برش زده و بچینید و یه مقدار با قاشق روشون ژله آلورا بریزید و بذارین تویخچال. وقتی نیم بند شد بقیه ژله آلورا رو به مقدار دلخواه بریزید.

🍑 حالا دو لایه دیگه رو به روش پایین درست کنید. و لایه لایه بریزید. هرلایه باید نیم بند بشه و بعد لایه بعدی رو بریزید.

 نکته:

مقدارمواد شما با توجه به قالبتون مشخص میشه. برای اینکار ببینید قالبتون چند لیوان آب گنجایش داره و تخمین بزنید چه مقدار مواد لازم دارید.

🍫لایه قهوهای :

·        شیر  ۱/۵  لیوان

·        آب سرد نصف لیوان

·        پودر ژلاتین  ۱/۵ قاشق غذا خوری

·        پودر هات شکلات آماده  ۲ بسته

·        شکر  ۴ قاشق غذا خوری

·        شکلات تخته ای سیاه  ۵۰ گرم

طرز تهیه قسمت شکلاتی تیره:

شیر و شکر را روی حرارت ملایم میذاریم  وهم می زنیم تا شکر درشیر حل بشه. بعد پودر هات شکلات و شکلات تخته ای را اضافه کرده و مرتب هم میزنیم تا تمام مواد حل شده و یکدست بشه. حالا حرارت رو خاموش میکنیم تا مواد کمی خنک بشن.  پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی بخارآب قرار داده تا شفاف بشه وقتی کمی خنک شد اونو به مایه شکلاتی اضافه کرده خوب مخلوط کرده کنار میذاریم.

لایه سفید

·        شیر  ۲  لیوان

·        شکر  ۸ ق غ

·        وانیل  نصف ق چ

·        خامه  ۳ ق غ

·        پودر ژلاتین ۲ ق غ

·        آب سرد نصف لیوان

🍑طرز تهیه قسمت سفید:

پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده روی بخار آب بذارین وهم بزنید تا شفاف بشه .شیر و شکر را مخلوط کردهروی حرارت ملایم قرار بدین و مرتب هم زده تا شکر حل بشه.سپس خامه و وانیل را افزوده و با همزن دستی خوب مخلوط میکنیم تا  یک دست بشه.حالا میذاریم کمی خنک بشه.ژلاتین را هم کنار میذاریم تا از داغی بیفته. حالا شیر و ژلاتین را مخلوط کرده و کنار میذاریم تا خنک بشه.این دومایه رابصورت لایه لایه می ریزیم و بعدازریختن هرلایه تویخچال می ذاریم تانیم بندبشه بعدلایه بعدی رومی ریزیم.