02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ته چین بادمجان🍆
ته چین بادمجان🍆

ته چین بادمجان 🍆

 ته چین یکی ازغذاهای خیلی خوشمزه و اعیانی به حسابمی آید. از وقتی ته چین اختراع شد، بعد از آن انواع مختلفی از آن پیشنهاد شد. در این مطلب نوعی دیگر از ته چین که ته چین بادمجان است رابه شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم براي 4نفر:

·        2 عدد زرده تخم‌مرغ

·        3 ق ماست چكيده

·        500 گرم برنج

·        150 گرم روغن

·        50 گرم گردو

·        3 عدد بادمجان متوسط

·        2 ق زعفران آب‌كرده

·        50 گرم زرشك

·        2 ق غشكر

·        مقداريخلال پسته و بادام براي تزئين

·        نمك به مقدار لازم

🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹

    📝طرزتهیه:

1. بادمجان‌ها را پوست كنده و حلقه‌اي خرد كنيد.مقداري نمك زده و در آبكش بگذاريد تا حدود نيم ساعت بمانند كه تلخي آنها گرفته شود.بعد ازاين مدت بادمجان‌ها را با دستمال خشك كنيد و در روغن داغ خوب سرخ كنيد. بعداز سرخ شدن هر دو طرف بادمجان‌ها،آنها را روي يك تكه دستمال آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي آنها گرفته شود.

2. برنج را شسته و در يك قابلمه آب‌جوش بجوشانيد و طبق معمول آبكش كنيد. گردوها را خرد كنيد و آماده كناري بگذاريد. زرشك را با كمي روغن تفت دهيد. شكر را به ميزان دلخواه به آن اضافه كنيد و هم بزنيد ودرآخرگردوی خرد شده رااضافه کرده وازروی شعله بردارید.

نكته: شكر را به ميزان دلخواه اضافه كنيد. اگر دوست داريد ته‌چينتان شيرين‌تر باشد مقدار شكر را اضافه كنيد. درواقع مقدار شكر مصرفي به ذائقه شما بستگي دارد.

3. در يك كاسه زرده‌هاي تخم‌مرغ را بریزید،به آن ماست و زعفران آب‌كرده اضافه كنيد و با چنگال خوب به هم بزنيد تا مخلوط يك دستي داشته باشيد.برنج آبكش شده را در اين كاسه ريخته و با مواد خوب مخلوط كنيد.

4. ظرفي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن درست كنيد آماده و چرب كنيد. بهتر است ظرفتان تفلون و نچسب باشد كه بتوانيد ته‌چين را بعداز پخت به راحتي و به صورت قالبي از ظرف جدا كنيد.ابتدا دوکفگیر برنج باماست و زعفران قاطی کرده کف قالب یا ظرف میریزیم و فشرده میکنیم. بعدبادمجان‌هاي سرخ شده را روی برنج بچینید و لايه بعدي را زرشك و گردو بريزيد.البته مقداري زرشك براي انتهاي كار و تزئين ته‌چين كنار بگذاريد.

5. بقیه برنج را با بقیه مايه ماست و زعفران و تخم‌مرغ مخلوط کرده وروي مواد در تابه يا قالب مورد نظر ريخته و خوب با پشت قاشق  روي سطح آن را فشار دهيد تا فشرده شود. روي ظرف را با فويل آلومينيوم بپوشانيد و با چنگال يا نوك تيغه چاقو چند سوراخ در آن ايجاد كنيد تا بخار غذا هنگام پخت خارج شود.

6. ظرف را در فر كه از قبل با درجه حرارت180 درجه سانتي‌گرادگرم كرده‌ايد روي طبقه وسط قرار دهيد و به مدت 15 دقيقه حرارت دهيد تا برنج خوب دم بكشد و بپزد. بعد از اينكه ته چين پخت آن را از فر درآورده و بگذاريد خنك شود. بعدآن را برگردانده و با خلال پسته و بادام و مقداري زرشك كه كنار گذاشته‌ايد،تزئين كنيد.

🍆نکته:

برنج رابا حرارت ملایم روی گاز(باشعله پخشکن) هم میتوانید دم کنید.

می تونید مقداری گوشت مرغ پخته ورشته شده هم به مواد ته چین اضافه کنید و بعد از لایه گردو و زرشک توی ته چین بذارین

خوب خانمهای گل اینم برنامه نهارفرداتون آسون ومجلسی

    نوش جااانتون