02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ته چین بادمجان 🍆
ته چین بادمجان 🍆

ته چین بادمجان 🍆

 ته چین یکی ازغذاهای خیلی خوشمزه و اعیانی به حسابمی آید. از وقتی ته چین اختراع شد، بعد از آن انواعمختلفی از آن پیشنهاد شد. در این مطلب نوعی دیگر از ته چین که ته چین بادمجان است رابه شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم براي 4نفر:

·        2 عددزرده تخم‌مرغ

·        3 ق سماست چكيده

·        500 گرمبرنج

·        150 گرمروغن

·        50 گرمگردو

·        3 عددبادمجان متوسط

·        2 ق مزعفران آب‌كرده

·        50 گرمزرشك

·        2 ق غشكر

·        مقداريخلال پسته و بادام براي تزئين

·        نمك بهمقدار لازم

🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹

    📝طرزتهیه:

1. بادمجان‌ها را پوست كنده و حلقه‌اي خرد كنيد.مقدارينمك زده و در آبكش بگذاريد تا حدود نيم ساعت بمانند كه تلخي آنها گرفته شود.بعد ازاين مدت بادمجان‌ها را با دستمال خشك كنيد و در روغن داغ خوب سرخ كنيد. بعداز سرخ شدنهر دو طرف بادمجان‌ها،آنها را روي يك تكه دستمال آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي آنهاگرفته شود.

2. برنج را شسته و در يك قابلمه آب‌جوش بجوشانيد و طبقمعمول آبكش كنيد. گردوها را خرد كنيد و آماده كناري بگذاريد. زرشك را با كمي روغن تفتدهيد. شكر را به ميزان دلخواه به آن اضافه كنيد و هم بزنيد ودرآخرگردوی خرد شده رااضافه کرده

وازروی شعله بردارید.

نكته: شكر را به ميزان دلخواه اضافه كنيد. اگر دوست داريدته‌چينتان شيرين‌تر باشد مقدار شكر را اضافه كنيد.درواقع مقدار شكر مصرفي به ذائقهشما بستگي دارد.

3. در يك كاسه زرده‌هاي تخم‌مرغ را بریزید،به آن ماستو زعفران آب‌كرده اضافه كنيد و با چنگال خوب به هم بزنيد تا مخلوط يك دستي داشته باشيد.برنج آبكش شده را در اين كاسه ريخته و با مواد خوب مخلوط كنيد.

4. ظرفي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن درست كنيد آمادهو چرب كنيد. بهتر است ظرفتان تفلون و نچسب باشد كه بتوانيد ته‌چين را بعداز پخت بهراحتي و به صورت قالبي از ظرف جدا كنيد.ابتدا دوکفگیر برنج باماست وزعفران قاطی کردهکف قالب یاظرف میریزیم وفشرده میکنیم. بعدبادمجان‌هاي سرخ شده را روی برنج بچینید  و لايه بعدي را زرشك و گردو بريزيد.البته مقداريزرشك براي انتهاي كار و تزئين ته‌چين كنار بگذاريد.

5. بقیه برنج را با بقیه مايه ماست و زعفرانو تخم‌مرغمخلوط کرده وروي مواد در تابه يا قالب مورد نظر ريخته و خوب با پشت قاشق  روي سطح آن را فشار دهيد تا فشرده شود. روي ظرفرابا فويل آلومينيوم بپوشانيد و با چنگال يا نوك تيغه چاقو چند سوراخ در آن ايجاد كنيدتا بخار غذا هنگام پخت خارج شود.

6. ظرف را در فر كه از قبل با درجه حرارت180 درجه سانتي‌گرادگرم كرده‌ايد روي طبقه وسط قرار دهيد و به مدت 15 دقيقه حرارت دهيد تا برنج خوب دمبكشد و بپزد. بعد از اينكه ته چين پخت آن را از فر درآورده و بگذاريد خنك شود. بعدآن را برگردانده و با خلال پسته و بادام و مقداري زرشك كه كنار گذاشته‌ايد،تزئين كنيد.

🍆نکته:

برنج رابا حرارت ملایم روی گاز(باشعله پخشکن) هم میتوانید

دم کنید.

می تونید مقداری گوشت مرغ پخته ورشته شده هم به مواد ته چیناضافه کنید و بعد از لایه گردو و زرشک توی ته چین بذارین

خوب خانمهای گل اینم برنامه نهارفرداتون آسون ومجلسی

    نوش جااانتون