02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ
کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ

🍹کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ

کیک یزدی خانگی یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های ایرانی‌است. محبوبیت این شیرینی به لطف وجود زعفران، هل و گلاب است که طعم و عطر منحصر به فردی به آن بخشیده است.

نکته قابل توجه درپخت کیک یزدی، درجه حرارت بالای گرم شدن فر است. این به این معناست که بایستی دمای فر را ابتدا بر روی ۲۵۰درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا فر کاملا داغ شود و در هنگام قراردادن کیک‌ها درون فر دما را روی ۲۰۰ و یا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (بسته به نوع فر) تنظیم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن فرصت طبخ دهید. البته مرتب به کیک‌ها سر بزنید چراکه درجه حرارت بالای اولیه ممکن است موجب پخت سریع آن شود. همچنین هرچه قالب کوچک‌تر باشدزمان پخت هم کمتر می‌شود. نکته دیگر درباره پخت کیک یزدی این است که در ساختار این کیک می‌توانید کره را جایگزین روغن مایع نمایید. برای این منظور بایستی کره را روی حرارت ملایم ذوب نمایید و بعداستفاده کنید.

 

📝مواد لازم:

 

·        آرد:۳۰۰ گرم(دولیوان)

·        روغن مایع یا کره:۱۵۰ گرم

·        ماست: ۱۳۰ گرم

·        تخم مرغ : ۳ عدد

·        بکینگ‌پودر  :۱ قاشق مرباخوری

·        شکر : ۱۵۰گرم

·        زعفران :به میزانلازم

·        پودر هل :۱ قاشق مربا‌خوری

·        گلاب :دوق غ

·        زعفران ساییده:۱ ق چ

 

          🍹طرز تهیه

 

۱- ابتدا ماست،گلاب؛شکر و روغن و یا کره ذوب‌شده را درون ظرفی مناسب ریخته و به کمک همزن مخلوط کنید.

۲- تخم مرغ‌ها رادر حین هم زدن یکی‌یکی به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا مخلوط شوند.

۳- آرد، هل، بکینگ‌پودرو زعفران ساییده‌شده را 3 مرتبه الک کنید و متناوب  به مخلوط بالا اضافه کنید. در حدی که آرد و سایر مواد مخلوط شوند. در صورت تمایل می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری بیشتر ازپودر‌هل استفاده نمایید.

۴- کف قالب‌های کیک‌یزدی را به روغن جداکننده آغشته کنید ودوسوم آن را از مواد کیک پر کنید. (توجه داشته باشیدکه این کیک پف زیادی خواهد داشت، از پر کردن قالب خودداری نمایید.) همچنین در صورت تمایل می‌توانید از کپسول‌های مخصوص کیک یزدی به جای روغن  استفاده کنید.

 

۵- با سر چاقوییکه مرتب به روغن مایع آغشته ‌می‌کنید، روی تمام قالب‌ها یک علامت "مثبت"بکشید تا پس از پخت روی کیک ترک ایجاد شود. سپس کیک را با  کنجد ؛پسته خرد شده وپودرگل سرخ تزیین کنید.

 

۶- دمای فر را روی۱۸۰ یا ۲۰۰ تنظیم کنید و قالب‌ها را به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا زمانیکه رنگ آن‌ها طلایی شود.

😊خوب خانمخانما

حالا که این کیک های خوش وعطروبو رو درست کردید ,توی یه ظرف

خوشگل چندتادونه بچینیدوبرای نزدیکترین

همسایه تون بفرستید.

         دستتونطلا 👌