02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
کیک قاشقی 🍪
کیک قاشقی 🍪

    کیک قاشقی 🍪

 

کیک قاشقی بسیار سریع با سرخ کردن در روغن آماده میگردد. در این کیک با توجه به اینکه کیک در روغن باید کاملا پخته شود نیازمند بافت سبکتری می باشیم که برای این کار از بکینگ پودر بیشتری استفاده می کنیم. با طرز تهیه کیک قاشقی خوشمزه همراه ما باشید.

کیک قاشقی یکی از انواع کیک های خوشمزه می باشد که پخت آن بسیار سریع و راحت می باشد. این کیک بدلیل اینکه با قاشق پیمانه گرفته می شود ودرون روغن سرخ می گردد به کیک قاشقی معروف شده است.

مواد اولیه استفاده شده در کیک قاشقی تقریبا مانند کیک ساده می باشد ولی با تخم مرغ کمتر و بکینگ پودر بیشتر تا بافت آن سبک تر گردد و براحتی در روغن پخته شود. در دستور پخت کیک  قاشقی بعد از سرخ کردن کیک در روغن می توانید آن را در شربتی از شکر و زعفران قرار دهید وسپس سرو نمایید.

 

📝مواد لازم:

 

·        آرد: دو پیمانه

·        شکر: یک پیمانه

·        تخم مرغ: دو عدد

·        ماست یا شیر: یک پیمانه

·        بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

·        وانیل: نصف قاشق چایخوری

 

👩🏻‍🍳طرز تهیه :

برای تهیه کیک قاشقی ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل رابه خوبی هم بزنید تاغلیظ وکشداربشه. سپس آردو بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط نموده چندبارالک کنیدو به تخم مرغ و شکر به آرامی اضافه نمایید و با چنگال هم بزنید. سپس ماست را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یک دستی ایجاد گردد. در این مرحله از طرز تهیه کیک قاشقی, درون ماهیتابه ای روغن به مقدار لازم بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم  داغ شود.سپس از مواد کیک با قاشق بردارید و درون روغن بیاندازید تا سرخ شوند. وقتی یک طرف آن سرخ شد، کیک ها را برگردانید تا طرف دیگرآن هم سرخ شود. بدین ترتیب کیک ها آماده است. البته می توانید کیک ها به مدت چند ثانیه درون شربت خنک شکر و محلول زعفران دم کرده قرار دهید و پس از تزیین با پودر قند یا پودرپسته ویا شکلات سرو نمایید.

امیدوارم این کیک راحت و خوشمزه را تهیه نمایید و ازخوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

نوش جان