02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
اسلایس شعریه  🍞
اسلایس شعریه 🍞

اسلایس شعریه  🍞

دستورامروزیه ترکیب کیک بارشته کادایف هست که بسیار ترد و خوشمزه اس. واگه شیرعسلی روباکمی زعفران ساییده مخلوط کنید وتوی این دسربریزید؛ طعم رویایی باقلوا می گیره.😋😋😋

          📝موادلازم

·        رشته شعریه یا کادایف خردشده نصف بسته

·        آرد یک ونیم پیمانه

·        وانیل یک چهارم قچ

·        شکر سه چهارم پیمانه

·        پنیر لبنه ۵ ق غ

·        تخم مرغ ۴عدد

·        روغن یک لیوان سرخالی

·        بکینگ پودر یک ق غ

·        شیر عسلی،نصف قوطی

·        پودر وخلال پسته کمی

·        زعفران دم کرده غلیظ۳ ق غ(دلخواه)

 

✨✨🔺✨✨🔺✨✨ 🔺✨

 

        👩🍳طرزتهیه :

تمام مواد رونیم ساعت قبل ازشروع درمحیط آشپزخونه بذارین تاهم دمای محیط بشه.فر را باحرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.آرد و بیکینگ پودررا۳ بارالک کرده وکنار می ذاریم.تخم مرغو وانیل و شکر راحدود پنج دقیقه با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه. بعد پنیرر و اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن می زنیم. بعد هم روغن اضافه می کنیم و یک دقیقه خوب هم می زنیم .در پایان آردو بکینگ پودر الک شده رودرچند مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک به شکل دورانی هم می زنیم سپس در قالب کاغذ روغنی گذاشته و مواد راریخته و رشته ها را کاملا ریزخرد کرده روی کیک به طور منظم می پاشیم و در فر ازقبل گرم شده به مدت ۳۰الی ۳۵دقیقه قرار می دهیم که البته باتوجه به نوع فر این مدت تغییرمیکنه.

🌸  حتما قبل ازبیرون آوردن ازفرباسیخ چوبی چک کنید.

 وقتی کیک روازفربیرون آوردید ابتداباسیخ چوبی چندسوراخ درسطح کیک درست کنیدو بعد  شیر عسلی مخلوط شده باکمی زعفران رو قاشق قاشق روی کیک داغ می ریزیم تاخوب به خوردکیک بره وباپودروخلال پسته تزیین می کنیم. سپس اجازه می دیم تا کاملا خنک بشه و باچاقوی اره ای برش می زنیم.اگر به شیرعسلی زعفران آبکرده اضافه کنید بهتر و خوشمزه تر میشه  طعمی عالی و باقلواییخواهید داشت.

      چای تازه دم یادتون نره😉

     طاعات قبــــــــــول