02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
دسرکاراملی 🍮
دسرکاراملی 🍮

🍮دسرکاراملی

 

دسر کاراملی برای یه پذیرایی دلچسب توی مهمونی های رمضانیه پیشنهاد خیلی جذابه و چون از شیر در تهیه این دسراستفاده می شه برای روزه داران عزیز هم بسیار مناسبه.

 

     🍃💕🍃💕🍃💕🍃💕🍃

 

📝مواد لازم

·        شیر 1 لیتر

·        پودر کاسترد 4 قاشق غذاخوری

·        پودرژلاتین 1 ق غ

·        پودر کرم کارامل1 بسته

·        شکر 1 پیمانه سرخالی

·        کره 50 گرم

 

         🍮🍮   🍮🍮   🍮🍮

 

     🏻طرز تهیه :

 

ابتدا شکر را در قابلمه ای ریخته ودوسه ق غ آب اضافه میکنیم و روی شعله کم می گذاریم تا کم کم کاراملی بشه.(ذوب شده وبه رنگ طلایی دربیاد)

🍚نکته:

شکرروتازمانی که کارامل بشه باکفگیر بهم نزنید. هرچنددقیقه قابلمه روازدوطرف بادستگیره بگیریدوبه آرامی حرکت بدین تا یکنواخت بشه)بعدپودژلاتین را روی کمی آب پاشیده وصبرمی کنیم تا اسفنجی بشه.ژلاتین رو روی بخارآب گذاشته ومرتب بهم می زنیم تا کاملا شفاف بشه.شیر و پودر کارامل و پودر کاسترد را باهمزن دستی کاملا مخلوط کرده سپس به شکرکاراملی شده؛اضافه می کنیم .کره را نیز اضافه کرده مرتب بهم میزنیم تا غلیظ بشه.

🌸نکته:

 (هنگام اضافه کردن شیر شکر سفت میشه؛نگران نشید با هم زدن دوباره حل میشه).اگه تا غلیظ نشده احساس کردید که شکر سفتی داخل مایه باقی مونده، مخلوط را از صافی رد کنید بعد بذارید روی حرارت و مرتب بهم بزنید تا زمانی که غلیظ بشه. درآخرین مرحله ژلاتین آماده روبه مایه دسراضافه کرده وخوب بهم بزنید تا یکدست بشه.بعد از روی حرارت برداشته و اجازه بدین تا از داغی بیفته.حالا توی قالب(ترجیحا سیلیکونی) ریخته و به مدت 4 ساعت در یخچال میذاریم تا کامل ببنده.

😉یه باربخورین مشتری دائمی می شین.

برای تزیین ازتکه های میوه یا ترافل استفاده کنید.

       نوش جانتون