02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ته چین بادمجان 🍆
ته چین بادمجان 🍆

  🍆ته چین بادمجان

 

 ته چین یکی از غذاهای خیلی خوشمزه و اعیانی به حسابمی آید. از وقتی ته چین اختراع شد، بعد از آن انواع مختلفی از آن پیشنهاد شد. در این مطلب نوعی دیگر از ته چین که ته چین بادمجان است را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازمبراي 4نفر:

2 عدد زرده تخم‌مرغ

3 ق س ماست چكيده

500 گرم برنج

150 گرم روغن

50 گرم گردو

3 عدد بادمجان متوسط

2 ق م زعفران آب‌كرده

50 گرم زرشك

2 ق غ شكر

مقداري خلال پسته و بادام براي تزئين

نمك به مقدار لازم

🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃

 

     📝طرز تهیه:

1. بادمجان‌ها را پوست كنده و حلقه‌اي خرد كنيد. مقداري نمك زده و در آبكش بگذاريد تا حدود نيم ساعت بمانند كه تلخي آنها گرفته شود. بعد ازاين مدت بادمجان‌ها را با دستمال خشك كنيد و در روغن داغ خوب سرخ كنيد. بعد از سرخشدن هر دو طرف بادمجان‌ها،آنها را روي يك تكه دستمال آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي آنها گرفته شود.

 

2. برنج را شسته و در يك قابلمه آب‌جوش بجوشانيد و طبق معمول آبكش كنيد. گردوها را خرد كنيد و آماده كناري بگذاريد. زرشك را با كمي روغن تفت دهيد. شكر را به ميزان دلخواه به آن اضافه كنيد و هم بزنيد ودرآخرگردوی خردشده رااضاف هکرده وازروی شعله بردارید.


نكته: شكر را به ميزان دلخواه اضافه كنيد. اگر دوستداريد ته‌چينتان شيرين‌تر باشد مقدار شكر را اضافه كنيد. درواقع مقدار شكر مصرفي به ذائقه شما بستگي دارد.

 

3. در يك كاسه زرده‌هاي تخم‌مرغ را بریزید، به آن ماست و زعفران آب‌كرده اضافه كنيد و با چنگال خوب به هم بزنيد تا مخلوط يكدستي داشته باشيد.برنج آبكش شده را در اين كاسه ريخته و با مواد خوب مخلوط كنيد.

 

4. ظرفي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن درست كنيد آماده و چرب كنيد. بهتر است ظرفتان تفلون و نچسب باشد كه بتوانيد ته‌چين را بعد از پخت به راحتي و به صورت قالبي از ظرف جدا كنيد.ابتدا دوکفگیربرنج باماست وزعفران قاطی کرده کف قالب یاظرف میریزیم وفشرده میکنیم. بعدبادمجان‌هاي سرخ شده را روی برنج بچینید  و لايه بعدي را زرشك وگردو بريزيد. البته مقداري زرشك براي انتهاي كار و تزئين ته‌چين كنار بگذاريد.

 

5. بقیه برنج را با بقیه مايه ماست و زعفران و تخم‌مرغ مخلوط کرده وروي مواد در تابه يا قالب مورد نظر ريخته و خوب با پشت قاشق  روي سطح آن را فشار دهيد تا فشرده شود. روي ظرف را با فويل آلومينيوم بپوشانيد و با چنگال يا نوك تيغه چاقو چند سوراخ در آن ايجادكنيد تا بخار غذا هنگام پخت خارج شود.

6. ظرف را در فر كه از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايد روي طبقه وسط قرار دهيد و به مدت 15 دقيقه حرارت دهيد تا برنج خوب دمبكشد و بپزد. بعد از اينكه ته چين پخت آن را از فر درآورده و بگذاريد خنك شود. بعدآن را برگردانده و با خلال پسته و بادام و مقداري زرشك كه كنار گذاشته‌ايد، تزئين كنيد.

🍆نکته:

برنج راباحرارت ملایم روی گاز(باشعله پخش کن) هم میتوانید دم کنید.


می تونیدمقداری گوشت مرغ پخته ورشته شده هم به موادته چین اضافه کنیدوبعدازلایه گردو و زرشک توی ته چین بذارین

 

خوب خانمهای گل

اینم برنامه افطارفرداتون

آسون ومجلسی

نوش جااانتون📝