02177355340 - 02177358665 info@t-dco.ir
ترفندهای آشپزخانه ای که به دردتان می خورد
ترفندهای آشپزخانه ای که به دردتان می خورد

·     قبل از اینکه پیاز را خرد کنید،کمی آبلیمو روی چاقو یا تخته برش اسپری کنید

               واکنش بینپیاز و لیمو، باعث می‌شود دیگر چشم‌های شما نسوزد.

·        یک چهارم پیاز رادر همان ظرفی قرار دهید که آواکادو را نگه می‌دارید تا آواکادو قهوه‌ای نشود

·        برای بازکردن نارگیل، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را در فر داغ قرار دهید

·        بعد از اینکه پوست نارگیل را سوراخ و آب آن را خالی کردید، نارگیل را ۱۰-۱۵ دقیقه در فر بادمای۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا پوسته آن بترکد و بتوانید گوشتش را جدا کنید.

·        با کمی کره پیازرا تازه نگه دارید، با مالیدن کره روی پیاز بریده شده، می‌توانید آن را چند روز دریخچال تازه نگه دارید.

·        برای اینکه موز‌هارا مدت بیشتری تازه نگه دارید، به سلفون نیاز دارید

·        موز‌ها رااز دسته جدا کرده و انتهای آن‌ها را در سلفون بپیچید تا ۳-۴ روز بیشتر تازه بمانند.

·        دو سوراخ دربشقاب یکبار مصرف ایجاد کنید تا برای همزن در درست کنید

 

v     با این ترفندهنگام آشپزی، آشپزخانه (یا خودتان) کمتر کثیف می‌شوید.

 

·        اگر غذایتان شورشد و بیش از حد نمک به آن زدید، اجاق را خاموش کنید و یک قطعه بادمجان یا سیبزمینی داخل ظرف بیندازید

·        بادمجان یاسیب زمینی در عرض ۱۰ دقیقه نمک اضافی غذا را جذب می‌کند.

·        کاهو و اسفناج رادر ظرف قرار داده و دستمال کاغذی روی آن بگذارید تا رطوبت را جذب کند.این مانع لزجشدن اسفناج می‌شود و ماندگاری سبزیجات را دوبرابر می‌کند.

·        اگر کاهورا باریشه خریدید، ریشه‌ها را در ظرف آب قرار دهید و بقیه را با کیسه پلاستیکی بپوشانید،آب مانع خشک و خراب شدن کاهو می‌شود.

·        برای ریزکردنمرغ، سینه مرغ پخته را با درجه کم همزن برقی بزنید

·        تخم مرغ را داخل ظرف آب بیندازید تا ببینید تازه است ،اگر تخم مرغ زیر آب رفت و افقی ماند، تازه است، اگر زیر آب رفت، اما عمودی ایستاد، کمی کهنه است و اگر شناور ماند خراب است وباید آن را دور بریزید.

·        قارچ‌ رابادستمال مرطوب یا برس نرم تمیز کنید تا طعمش را از دست ندهد ،هرگز قارچ را زیر شیرآب نگیرید. بسیاری از افراد معتقدند با این روش طعم قارچ از بین می‌رود.

·        با کمی سرکه چربی چسبیده به ماهی تابه و قابلمه را پاک کنید ،کمی سرکه را با آب ترکیب کنید و داخل تابه بریزید تا جوش بیاید. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کاملا سرد شود وسپس با اسفنج و مایع به راحتی آن را بشویید.

·        هر پنیری را درعرض چند ثانیه روی همبرگر آب کنید ،یک تکه پنیرروی گوشت پخته و سرخ شده بگذارید وکمی آب داخل تابه بریزید. در تابه را بگذارید تابخار در عرض چند ثانیه پنیر را ذوبکند.